izabell

Alla inlägg under april 2011

Av Izabell - 30 april 2011 23:00

"bålet" ägde, naaaaaat!

vi var där borta max 10 min xd

sen drog vi runt lite, haha, det var faktiskt kul :D


bara att jag trampade på en spik som stack upp ur en bräda ;/

smidiga jag ;D


imorgon ska jag shoppa med mamma ;D<3

Av Izabell - 30 april 2011 22:45

bilder från idag :)<3


       

Av Izabell - 30 april 2011 18:06

idag stack jag till stallet vi 12, var där själv ;)

red först Bettan , lilla ängeln! :'D<3

vi red på industri-området o det kom lastbilar o sånt, men hon reagerar inte på något  .

igår fick jag frågan om jag kände mej säker på henne nu o då svarade jag; ja..

(för jag har inte kännt efter riktigt...) men efter dagens runda skulle jag svara:

JA, man kan inte känna sig säkrare på någon annan häst! ;D


efter jag ridit Bettan betade jag Bettan&Tess :)<3


sen red jag Tess, så underbar! :'D<3

vi travade lite o gjorde skänkelvikningar <3


efter det red jag Pontus , gulleplutt! :'D<3

han ville vända tillbaka några gånger, men jag "vann" <3

vi travade o sen ville han galoppera, så då gjorde vi det :')

jag tänkte på det...

på lilla russet som absolut inte gick från stallplanen själv innan utan någon annan häst var med, red jag en hel runda på själv idag... OMG :'D


efter den runda betade jag Pontus&Flisa :)<3


sen stack jag hemm 17.00 :D<3


när jag kom hem var jag lagom hungrig xd

hade ju varit i stallet mellan 12-17, jag hade ätit frukost kl. 10... så .. haha xd



jag vill oxå i detta inlägg tacka de snällla hästägarna för att de har så fina hästar som jag får rida på, TACK! :')<3

Av Izabell - 29 april 2011 22:53

dagen idag har varit bra & glad :D

meee like ! :D


jag kände mej väldigt snäll när jag kallade alla för hjärtat, kul oxå när folk hakar på :D


jag var väl mest med Lina, Neng & Jocke :)

o dom tycker att jag är efterbliven... xd


på lunch-rasten fick man denna kommentaren;

"jag säger det för din egen skull... du är cp."

taaaack taaaack?! xd


haha , o mattelektionen var efterbliven...


efter skolan skyndade jag till stallet, var i stallet 14.30 :D

mockade ganska snabbt, o tog in o ryktade Bettan o sånt. <3

sen red jag en runda, till en början själv, sen kom mamma cyklande :)

när jag kom tillbaka till stallet plockade jag av Bettan sin sadel o sånt... sen kom sara, hon sa att Tess behövde komma ut en runda.. så jag tog en runda på henne oxå :)<3

efter det mockade jag till Pontus, tänkte att jag skulle rida honom oxå men han reds igår så jag lät han vila :)<3


efter stallet gjorde jag vid mej, sen åkte vi o käkade på Haket. ;)


imorgon står stallet på schemat :)<3

sen vara med Josefin, Marcus, Linus, Joakim, Neng & kanske Louise :)<3

Av Izabell - 28 april 2011 16:00

simmat idag med skolan...

ganska tråkigt, haha, kändes inte så lönt att typ bara åka dit o simma 8 längder o sen åka hem xd

o imorse kunde jag ju inte sminka mig!! höll typ på att döööööööö! jag måste ha min marscara ! xd


iaf, dagen var typ såhär;

mentorstid

svenska, med bara vi 6 tjejer.

simma

käka

no


sen, joggade jag med Josefin :D<3

kolla in hennes blogg ! ------> http://josefinmalin.bloggplatsen.se/


det var liiite för varmt att jogga vid 14.30 xd

men det var en ganska kort runda, vi var väl ute 14.30-15.10 tror jag :D

hehe, vi ska göra om det någon KVÄLL sen xd

Av Izabell - 27 april 2011 21:50

red Felix idag, gick väl hyfsat...

det gick bra till en början, men sen blev han lite för stark...

menmen :)<3

vi red ute, o jag svettades nästan så att jag drunknade... xd

vi körde en övning med fyra bommar på en volt, typ, travade runt dom o över dom o sånt. sen la vi upp två stycken till "hinder" på typ knappt 20 cm o travade bommarna o galopperade "hinderna"... jooooooobbigt! xd


efter det körde vi in o mormor ;)


sen käkade vi lite,


sen så joggade jag o elin en runda, kändes bra, jag har faktiskt inte så jättedålig kondis ;)

vet att man inte ska jogga eller så efter man käkat, men vem bryr sig ? xd


nu ska jag hoppa in i duschen, sen går jag nog o lägger mej ;p


imorgon ska vi simma i skolan... jag suger på att simma, men det ska nog gå bra :)

sen slutar vi nog 14, så då ska jag o josefin nog jogga , tror jag att vi bestämde ;)<3

Av Izabell - 27 april 2011 16:10

asså jag fattar inte, det är helt sjuuuukt!

det är tystare i klassrummet när vi har "vikarie"(i detta fallet en annan lärare som vi inte brukar ha) än när vi har vår vanliga lärare som vi har 6 gånger i veckan.

snacka om noll respekt... -.-

det var typ as-tyst idag, det brukar vara kaos... vi kanske borde ha vikarie oftare i just detta ämnet..?

sen att vikarien inte kunde lära ut något idag, spelar roll?!, vi lär oss inte mycket mer i vanliga fall...bara för att det är stökigt.

jag erkänner att jag oxå kan bli stökig på just dessa lektioner, men inte till en början...

jag blir stökig för att jag tappar koncentrationen av att de andra är stökiga.

bara en sån sak som att ta mobilen och säga till att vi ska vara tysta... det gjorde vikarien idag, men det brukar inte hända fast vi har "mobil-förbud" på lektionerna... vi har till och med en mobil-låda.


o sitta o dricka energidryck på lektionerna o prata högt o skrika o sånt precis som om man vore ute o käka med polare, OMG...


jaja, skit samma nu ...



Lina=lilla gumman xD<3

Av Izabell - 24 april 2011 23:05

dagen har väl gått åt till att SOLA :D


imorse, klockan 10, åkte vi till ngn camping i Ängelholm o firade Ville som fyllde år :)

vi var även vid havet , kände bara på vattnet med handen, orkade inte bli blöt om fötterna xd

solade lite utanför deras husvagn, det var riktigt varmt :D

när vi åkte hem runt 13.00 så var jag på väg att somna i bilen xd

jag är nog allergisk mot att gå upp innan 9 på helgen :p


när vi kom hem stack Jenny till jobb o vi andra grillade korv...

sen bytade jag om till puma-shorts & bikinitop o la mig ute på gräset o solade ryggen xd

efter ett tag så lekte jag med syskonen, sparkade fotboll, hoppade studsmatta, bråkade o busade ;)<3

sen var jag så trött att jag knappt orkade gå upp i trappan, nej men typ nästan xd

så gick in o kollade på film med syskonen, tror att Emma somnade, haha, men filmen var ganska bra... ;)

efter det så käkade vi hamburgare, fick en jävla huvudvärk...kom på att jag knappt druckit något på hela dagen... så smart man är, jag borde få något pris eller något :D

Anton o Emma gick sen o la sig... Elin o jag kollade på lite inspelade tv-pogram...

det blev ingen film igår, så vi såg den idag ist, helt okej film ;)

jag är ju som sagt lite trögtänkt så fattade inte allt xd

haha , men det var mysigt att kolla film med pappa o elin o sen kom jenny, inget som händer varje dag... <3


nu har jag ätit allt godis som jag fått i påsk(:$)...fan vad jag inte är sugen på godis mer xd

får börja hårdträna nu o få bort allt igen... xd


o en sista sak,

jag har nog fått lite färg idag iaf,

har typ märke på ryggen (y)

så om ni vill kan ni ju anteckna det xd


GODNATT ;* (om ngn halvtimme eller ngt..xd)

Presentation


Live your life, it's now or never ♥

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards