izabell

Alla inlägg under maj 2011

Av Izabell - 29 maj 2011 21:21


filmer från i torsdags när vi galopperade lite...
 
 


 






från i fredags ....


   


 
 
 
 





från lördags...


       

Av Izabell - 29 maj 2011 12:01

haha , min "väckning" var bara bäst!

hade min fot 2 cm från Emmys huvud & så bara öppnade hon ögonen, fan vad hon blev rädd! XD


nu snart ska vi typ till maxi/väla...tror jag...

emmy ska bara hem o byta om... :)

Av Izabell - 28 maj 2011 11:45

enligt vissa blev jag "fjortis" i lördags.

hehe , tur att de menar "de vuxnas fjortis" :p

enligt mig själv blev jag 14 -bara- xd


tack för alla samtal, sms & logginlägg! :D<3


iaf, för att fira mig så bowlade jag, elin, mamma, conny , mormor & morfar...

jag kom näst sist eller typ sist, haha, vet inte xd


sen käkade vi på Le Cardinal .


sen körde vi hem, plockade upp emmy på vägen :D

vi började kolla på Insidious, för emmy missade den ju igår, men vi fick stänga av för att hon nästan kissade på sig xd

då satte vi igång Saw 7 ist, 1000 ggr dåligare film... men Emmy var nöjd ;)<3

Av Izabell - 27 maj 2011 12:00

i helgen har det varit ganska mycket... men vi börjar med fredagen :)


efter plugget stack jag till stallet, mockade å sånt & gick lite på grusvägen med Bettan


sen duschade jag, sminkade mig & fixade håret...

kompisarna skulle komma 18.30, 17.50 hade jag bara fixat mig själv...inte dukat eller ngt sånt...

Lina , räddaren i nöden, kom & hjälpte mig 18.00 TACK! <3


sen kom Louise, Josefin, Ebba, Marcus, Linus, Joakim, Neng & Johanna :)<3

vi åt först,

"dansade Wii",

sjöng SingStar,

"dansade Wii",

kollade på Insidious(vi skrek som små barn.)


hehe , det verkade som att alla hade kul tror jag :)


lägger in filmer sen & ngn bild ;)

Av Izabell - 25 maj 2011 21:33

skolan idag var... haha... utflippad xd

på no/ma-lektionen, sista lektionen, tog jag & jocke ett snöre & knöt i vars ett finger... smart -.-

varje gång han skulle resa sig fick jag ju följa efter, när jag skulle skriva drog han i snöret så att det bara blev fula sträck i boken & om någon skulle förbi så bara drog dom i snöret...fingret blev typ blått  xd


efter skolan ,typ, stack jag, elin & mamma till ödåkra :)

hoppning stod på schemat & jag skulle ha Dior.

jag gick ner i utestallet , Dior låg ner o vägrade resa sig... hennes hö var inte heller uppätet...

jag säger till Gunilla & efter ett tag säger hon att jag kan ta Rosett, en d-ponny. *happyface* :D

första rundan gick sådär... andra riktigt bra... tredje ganska bra... ;D

fan vad kul det var, har typ inte ridit ponny på ridskolan på typ 1,5 år?! :D


imorgon ska jag till "min" ponniii , ska rida om det är fint väder tror jag . hoppas Elin kan låna "ngn" häst... men hon hade mycket läxor så hon kanske inte kan följa med mig. vi får se imorgon .... :/<3

Av Izabell - 23 maj 2011 21:44

idag har varit en rätt "lugn" dag...

bara fått lite brännässla på örat o sånt .., JOOOCKE!!!

haha , men det ser inte så farligt ut längre...


haft lite huvudvärk jaow... första gången på länge nu asså ;)


pluggat lite till mitt prov som jag ska ha imorgon... so, Massmedia... jag ska få MVG!. -.-

på onsdag har jag prov i Franska... har inte tränat på det än... får göra det imorgon innan jag ska till stallet & rida ;)<3


 

(igga mitt fula, fjällande öra! xd)  

Av Izabell - 22 maj 2011 21:14

bilder från idag .

               


Av Izabell - 22 maj 2011 21:03

imorse pratade jag med Sara, vi snackade om pay&ride "tävlingen" som är på söndag... sista anmälningsdag är ju imorgon, o om vi skulle vara med var vi tvugna att träna lite idag...


iaf, så vid 14 var vi i stallet, jag & elin. mockade, fixade med hö o sånt...


sen red vi,


jag red först Bettan :)

gick sådär, bara andra gången jag hoppar med henne... jag måste träna mer på galoppfattningar, halvhalter innan hindret & avstånds bedömning... typ...

men Bettan är bäst, så är det bara ;)


sen red jag Salut :)

gick bra, hoppade 60-70 ... det går inte speciellt snabbt på han, men han är as-bra på att hoppa! helt av sig själv kommer han rakt på hindret, avgör avståndet själv & hoppar allt, det spelar ingen roll vilken fart han har, han hoppar ändå :)

jag börjar gilla den hästen asså ;)


när vi red hem till stallet satt både jag & Carro i Saluts sadel, haha, måste sett as-snyggt ut asså ;p


jag & sara kom fram till att vänta tills nästa tävling & träna ännu mer , det är ju inte kul att komma dit o gå in på banan sen ha problem med att fatta galopp å sen kanske riva bara för att vi inte tränat ordentligt. ;)



nu ikväll har jag webbat med emmy :)

(först snackade vi i telefon typ 20 min... sen kom vi på att det är gratis att webba. xd)

vet att vi är smartas på jorden ;)


nu ska jag kolla på BigBrother... fast jag inte sett det på typ 2 veckor :/

puss!

Presentation


Live your life, it's now or never ♥

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards