izabell

Alla inlägg under december 2011

Av Izabell - 18 december 2011 14:36

mysig hemmakväll hos emmy igår ♥

lyssnade på musik, snackade (mkt killar ^^), sms, chatta, sjöng, skratta & kollade film ♥

vi kollade på cars 2, den var faktiskt rolig! jag asflabbade emellan åt! xd♥

"han är så snygg... jag tror jag måste ta mig lite kylarvätska!" hahahaha, dog! XD♥

sen gjorde vi jättefina bilder! haha, skrattar fortfarande lika mkt åt dom! xd♥

emmy är min absolut bästavän, älskar den tjejen grymt mkt asså! :*♥


imorse blev jag hämtad 9,

stack på spinning med mamma & elin på friskis&svettis. kul! ♥

efter det så lämnade vi elin i stallet & sen lämnade mamma mig i bjuv :)♥

nu har jag städat lite på mitt rum, varit lite med småsyskonen & nu när dom åker iväg för att hämta elin ska jag göra lite franska + matte som måste vara färdigt till imorgon...

sen blir det bara mys & hemmakväll, har inte ätit middag med familjen sen i tisdags... så kanske på tiden att vara hemma ?


ikväll får vi väl se om jag & elin hittar på något kul, älskade syster ♥


& mitt sånt grejs att inte äta godis eller så gick inte så bra igår...

jag drack inte julmust, bara lukta på den, det kan jag hålla... men när emmy öppnade ostbågarna så sket det sig.. ostbågar är ju så jävla gott?!

så... f.o.m idag så! ;)♥


puss :*♥

 

            

Av Izabell - 17 december 2011 15:37

kom i säng kl 3 ...

som sagt så orkade jag inte lägga mig...


kl 11 ringde conny & väckte mig,

hann inte svara så ringde upp honom..

kommentar åt vad han sa; yes! tack snälla du! :D

 

sen somnade jag om...

 

kl. 12.30 ringde emmy & väckte mig,

emmy bah; vad är det? är du ledsen?

jag bah; nej, jag är bara sådär halft död...

hahaa, men nu är det bestämt att jag ska till henne ikväll !

de hämtar mig vid halv sex efter emmys träning

saknar bästavän! :*

 

så ikväll blir det väl lite filmmys, girl-snack & allmänt chill! ;)

Av Izabell - 17 december 2011 01:10

så som säkert många andra fick jag upp ögonen för eric saade då han 2010 var medverkade i Meldoifestivalen.
det första jag fastnade för var hans utseende och strax därefter hans låt, så bra på något sätt!
jag kommer ihåg att jag röstade på honom, han var bara tvungen att vinna!
tyvärr kom han kom trea med låten Manboy, men det var ändå ett väldigt bra resultat för att vara första gången han ställde upp i en så stor tävling och ett så stort pogram.
 
innan melodifestivalen var eric lite känd på DisneyChanel, han var bla. pogramledare för ett pogram som heter Camp rock och som handlar om unga med sångtalang.
han var även med i ett band som tonåring, What's Up, men hoppade ur för att satsa på solokarriär.
 
eric var lite skeptisk till att vara med i Melodifestivalen igen, fast 2011 ställde han åter igen upp. denna gången med en låt som heter Popular.
han själv tyder på att popular är en låt som är mer hans, det är mer sån musik han vill göra, inte så mycket manboy.
kanske var det just det som gjorde att han detta året segra?
jag vet inte, men jag tror nog att det kan vara så.
några andra anledningar till att han vann kanske var att han hade coola moves, häftiga glasrutor som han mitt i låten krossa eller att han nu var mer känd.
i eurovision song contest placerade eric sig som trea, vilket var sveriges bästa placering sedan 1999.
 
efter melodifestivalen 2010 var eric ute på turne, "masquerade tour", han besökte då många städer.
efter melodifestivalen & eurovision song contest 2011 drog eric ut på turne ännu en gång, "made of pop", den gången besökte han ännu fler städer.
 
jag var och kollade på honom när han var med i grytan här i helsingborg 2010,
sen såg jag han på helsingborgsfestivalen 2011 oxå. regnet bara öste ner men vi stod där med våra paraply och han var så bra! aldrig hade någon annan artist dragit till sig så mycket folk i ett så dålig väder, men han gjorde det.
 
Eric är född 1990, han är alltså 21 år.
hans "riktiga" namn, eller ja, hans andra efternamn är Khaled.
Hans fullständiga namn är alltså Eric Khaled Saade.
 
eric är just nu aktuell med albumet Eric Saade vol 2, som är hans tredje album.
hans tidigare album är Masquerade & Eric Saade vol 1.
han har släppt 6 singlar: sleepless, manboy, break of dawn, popular, hearts in the air & hotter than fire.
 
2012 kommer eric dra ut på turne åter igen, vilket kommer vara hans första inomhus-turne.
han kommer starta i helsingborg 30 mars, där jag kommer vara på plats!
 
.
.
.
 
det kanske finns lite fel i stavning & gramatik o lite så men detta var bara min fusklapp..
jag sa ju inte exakt som jag skrivit,
sen hade jag kunnat få med så mkt mer! men jag ville inte att det skulle vara för långt,
men det jag missade totalt var personliga tankar om hans musik... men det var inget läraren sa något om så det var väl okej antar jag?! ♥

Av Izabell - 17 december 2011 00:29

idag så redovisade jag om Eric Saade, gick nog bra tror jag! :)

tänkte lägga ut min text, eller min fusklapp, här sen kanske.. ;)♥


på engelskan hade vi en "del-tävling" idag, jultema!

lina & jag, the kingz, var inte så jättedåliga idag ändå tycker jag! ;)♥


jag & gabbi spelade upp Teddybjörnen Fredriksson idag för musikläraren, han bah; "ni får A"

haha, yes! :D♥

jag spelade ackord på gitarr & gabbi melodin på piano, awesome! ;D♥


på so:n hade vi ett litet test, 93 frågor (?!), om sånt vi gått igenom sen 7an...

varje svar var typ bara ett ord, men liksom 93? xd

jag fick iaf 47 rätt!

inget betyg eller så på det, men ändå kul att se vad man kommer ihåg :)♥


efter skolan stack jag till stan, till ted ♥

kollade lite tv & film och sånt mys


pappa hämtade mig vid 22, fail att jag inte hade ngt batteri i min mobil därja! xd


jag har inte druckit läsk eller juice/saft nu på flera veckor,

vilket jag sagt att jag ska få göra på julafton ♥

men från & med idag så ska jag inte käka godis eller så heller, fram till julafton!

(om jag ska baka med emmy & lina på tisdag blir det ett undantag, men annars inte...)


imorgon vill jag till påarp, men det blev inte att vara hos marcus så vet inte om vi ska vara någon annan stans eller om jag ska kolla med ngn annan? xd♥

det enda jag vet är att jag inte bara vill sitta hemma själv ... xd♥


men nu ska jag typ sova , eller ja, gå och göra v mig för att sova.. men orkar inte! xd

puss på er! :*♥

 

 

Av Izabell - 15 december 2011 22:46

idag vaknade jag 6 & somnade om till 7, men det kändes som 1 min?!

läskigt! :o♥


i skolan hände inget speciellt... väl?

nej... bara massa tråkiga lektioner...

eller jo, jag fick mitt no prov!

max poängen var 30, det stod att jag fick 23.

blev lite besviken faktiskt, för det var ett B.

B: 22

A: 26

(tror jag)

men så kollade jag igeom provet & såg att jag inte fått poäng på en fråga, en 3-poängare.

26 poäng alltså,

men så räknade jag på det.. det blev inte 26 utan 28, 28 poäng! tack :)♥

så 28/30, fint A i fysik asså (a)♥


efter skolan stack jag till väla med bästa gabbi ♥

hade awesome, käkade gräddbulle & mc , knubbisar! :D♥

köpte lite julklappar, nöjd över dagens shopping asså!

bara en julklapp kvar... hmm... svårt?!


kom hem vi 21.30

har precis snackat lite skype med gabbi, alexander, dennis & ngn ralle. kul kul! :)♥

skrev klart min text om eric saade oxå som jag ska läsa upp imorgon, såklart fanns det ingen färg i skrivaren... har mejlat till läraren, hoppas hon kopierar ut den till mig annars är jag körd...


nu ska jag lägga mig, är så jävla trött!

ska ju snacka för klassen imorgon, kanske öva?? sen spela upp teddybjörnen fredriksson på musiken med gabbi... ♥

ett lycka till kanske? XD


kärlek till er! puss :*♥

Av Izabell - 14 december 2011 21:13

Jag är så jävla glad!

Ikväll beställde/köpte vi två biljetter till eric saade's konsert, jag & josse! ♥

det är i mars i ih, så jävla kul! :D♥


& om vi förstått det rätt är det "vip" , men vad det innebär vet vi inte riktigt! xd♥

kommer bli sjukt kul! :*♥


ERIC SAADE ♥

Av Izabell - 14 december 2011 20:58

imorse duschade jag i 40 min, så jävla gött! ♥

så länge endast för att jag inte ville gå ut i det kalla xd


i skolan hade vi elevens val i 90 min,

sjukt segt!

gjorde klart min mössa, tog typ 10 min...

sen skrev jag min utvärdering i typ 1 h, den måste ge mig bra betyg asså! xd♥


sen matte 45 min, chill ♥

lunch,

sen gick tåget till stan 11.26

typ hela skolan gick på bio, jag & nästan hela mín klass såg Tintin i 3D♥


filmen var sådär... var på väg att somna där ett tag!

hade hellre sett Breaking Dawn igen, men men :)♥


efteråt stack jag med johanna till stan :)♥

äntligen hittade jag emmy's julklapp! de hade inte det på väla, men i stan så ♥

hittade även julklapp till mamma! ;)♥


gick hem, tog inte bussen alltså, i regnet.... skönt att gå faktiskt!


ridning ikväll, dressyr på Sune ♥

gick faktiskt bra?! helt överraskad!

Sune ♥

Nästa vecka taggar vi gymkana tjejer ! ;)♥

 

imorgon blir det väla med gabbi, wiiiiiie! :D♥

Av Izabell - 13 december 2011 21:03

här kommer bilder från veckan,

tryck på bilderna för att se normalstorlek! ;)♥

 

torsdag:

 

 

 

fredag:

 

     

 

lördag/söndag:

 

                                               

 

(glöm inte trycka på bilderna! ♥)

Presentation


Live your life, it's now or never ♥

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards