izabell

Alla inlägg under maj 2011

Av Izabell - 22 maj 2011 00:12

idag har jag typ gjort.. ingenting.. xd

bara suttit ute & kollat på knas-syskonen som badat o sånt... liksom, badat?! xd


sen åkt en runda till City Gross...

köpte lite godis & röda manrosetter :p

vet egentligen inte varför, har liksom ett halft paket med vita hemma..fortfarande..

men jag tycker att dom är lite gulliga.. xd

får se om jag får användning för dom någon gång..?

i allra västa fall får väl Elin spöka ut stackars Pontus i dom , sen någon gång ... ;)<3


"vi" grillade.. jag hoppade studsmatta med dom små (y) + bråkade lite :p<3



tidigare ikväll kollade vi på film(jag,elin,pappa&jenny),en komedi.. fast skrattade inte ihjäl mig precis xd<3

nu ska jag gå o lägga mig... pallar inte vara upp till 2, som igår...

jag får ju bara sova till 9.30, haha xd

Av Izabell - 21 maj 2011 01:10

skolan idag var som vanligt helt utflippad, hade jäkligt roligt på rasterna xd


efter skolan klippte Sara mig, blev nöjd , nu slipper jag sätta upp håret hela tiden! ;D


stack till stallet, jag red Bettan <3, med Sara på Tess.

vi red först lite i paddocken, kul att komma igång o träna lite mer med henne, det blir ridning på en annan nivå ;)

tränade på att få henne i form, skänkelvikning & öppna... & min sitts... ehm, det gick som det gick... men för att vara första gången jag rider henne så i paddock så var det nog rätt okej..?

jag hoppade oxå mitt allra första hinder med henne idag, hon är speciell märkte jag... det blir aldrig riktigt bra när man gör något så för första gången, men jag tror absolut att jag kan lära mig rida henne ;)<3

vi red ut en runda oxå, Pamela var med på Pontus ;)

idag vågade jag släppa mer i galoppen, hehe.

Sara var snäll & mockade i Bettans box idag så att jag kunde sticka iväg till johannas poolparty, TACK! :))))


jag var hemma 17.15 hoppade in i duschen 17.20 STRESS!

Ebba kom till mig 17.55, sen gick vi till johanna :)

först åt vi,

badade,

åt igen,

"dansade på Wii",

fan vad kul vi hade!! :D<3

Av Izabell - 19 maj 2011 22:24

efter skolan idag stack jag till stallet, kände verkligen för det & frågade om jag fick rida fast det inte var min dag..

jag fick rida Bettan & elin Salut :)

när vi skrittar mot korsningen på vägen ringer min telefon

Hasselgren bah; var är du? är du i stallet? rider du? för vi ser typ dig..?

jag; ehm... ja...

hassel; då ses vi snart!


& sen typ mobbade dom ner mig(jonathan&felix), haha, men ni kommer att få tillbaka!

ni skulle bara sätt när de "härmade" mig o red lätt på sina cyklar... så fail! xd

iaf, de blev ganska snabbt uttråkade & lät mig o Elin vara ifred. TACK!


vi travade & galopperade på "grusvägen", det gick super! :D

jag vet inte hur det gick för Elin, jag var så koncentrerad på Bettan..

galoppen var inte för snabbt men inte för långsam, liksom lagom... & inga bockar... & det var underbart :D<3

& hon höll inte på att tramsa en enda gång under hela rundan .

det kändes som att detta var vår dag ;D<3




morgon-dagens planer är typ...

*genomlida skolan... ;)

*rida med sara :)

*poolparty hos Johanna (a)

Av Izabell - 18 maj 2011 19:56

jag kopierar bara vad jag skrivit på min facebook.


"ridlektionen idag på Sune gick inte lika bra som tänkt...ganska dåligt faktiskt...
jag hade typ ingen kontroll på han & i slutet när han blev extra stark hade jag inga krafter kvar att försöka jobba...

efter sånna här lektioner tänker jag på bla. Bettan... känner mig glad att jag får ta hand om henne, en häst som jag verkligen kan lita på... ♥"







& tack Pernilla, tack för att du stöttar mig! jag uppskattade verkligen att du pratade med mig idag, fast det kanske inte verkade så just för stunden... ♥

- jag älskar dig.♥

Av Izabell - 16 maj 2011 23:40

Vi gick upp runt 7 & packade & åt frukost, sen solade vi mellan 10-17 typ.

Bussen som skulle ta oss till flygplatsen kom 18.30

När vi gått igenom det flesta kontroller på flygplatsen såg vi att flyget var 45 min försenat, vafan!

På planet kunde jag knappt sova, sov max 30 min… det är så himla obekvämt med små plan.

Jag gick & la mig i min säng 3.00, sov bara till 6.30 sen stack jag till skolan vid 8.

Fan vad jag saknat alla! Kändes bra att komma tillbaka, fast jag var övertrött på slutet xd<3


             

Av Izabell - 16 maj 2011 23:33

Vi gick upp 6.30, åt frukost 7.00… vi var på stranden vid 9.00 & pressade som fan^^ vi badade några gånger i havet  & åt kyckling-kebab till lunch :) 

Det regnade några skvättar emellanåt, men man behövde inte gå in. ;) Sen fikade vi, badade i utomhuspoolen & badade i inomhuspoolen.

Vi åt runt 20.00 sen var ute o handlade+flätade håret. Blev ganska nöjd med mina faktiskt, fast om de var värda 50 kr vet jag inte… xd Jag köpte ett par gula Converse & en Ed Hardy tröja :)


Sen kollade jag såklart på ESC, Eric gjorde mycket bra ifrån sig (a)


     

Av Izabell - 16 maj 2011 23:25

Jag vaknade upp till regn… & när vi åt frukost var det kallt… men så sken solen upp lite & vi skyndade oss att hoppa i utomhuspoolen.. men det började regna så att vi gick in i inomhuspoolen ett tag, sen när det regnade så mycket så att det läckte in igenom taket till innepoolen gick vi upp till rummet o duschade.

Solen kom fram lite senare & vi gick en runda längst stranden. Men sen började det regna igen.

Så vi gick & kollade shoppingen… Gick & åt, men det var rätt stökigt eftersom att alla åt inne… så vi gick rätt fort igen, ut o shoppade… jag köpte en vit Converse hood-tröja, randiga shorts & 25 st armband.


       

Av Izabell - 16 maj 2011 23:04

Det var oväder hela natten, regnade , åskade & blixtrade.

Vi vaknade 6.15 & gick å åt frukost 7.00

vi skulle på utflykt.

Bussen hämtade oss ca 8.00

vi var på marknaden i Manavgat i 1,5 timme, det regnade lite till & från. Jag köpte 6 st BjörnBorg-trosor & ett par Adidas-shorts.

Sen åkte vi med båt på Smaragdfloden, det blåste lite kallt.. sen ös-regnade det.. Båten stannade så att man kunde se/bada i både Medelhavet & i Smaragdfloden, men att bada var inte aktuellt xd

På vägen tillbaka kom solen fram lite :)  

efter båtturen besökte vi en Moské. Den hade 4 ”torn”, minareter… & ju fler torn den har, ju finare är den, typ… den hade kostat 3 000 000 dollar att bygga upp, OMG! Vi fick se hur man tvättar av sig innan man går in, det var typ fötterna & armarna 3 ggr, huvudet, näsan & håret & typ hur mycket som helst! Sen när man skulle gå in var man tvungen att ta av skorna & som kvinna täcka håret, axlarna & knäna. Det var STORT där inne!

När vi kom hem till hotellet sen spelade jag kort med mamma & mormor.

Sen åt vi middag, kalkon & pommes.

(pommes VARJE dag, check!)


På kvällen kollade vi på ESC :D                              

Presentation


Live your life, it's now or never ♥

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards