izabell

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Izabell - 16 maj 2011 23:40

Vi gick upp runt 7 & packade & åt frukost, sen solade vi mellan 10-17 typ.

Bussen som skulle ta oss till flygplatsen kom 18.30

När vi gått igenom det flesta kontroller på flygplatsen såg vi att flyget var 45 min försenat, vafan!

På planet kunde jag knappt sova, sov max 30 min… det är så himla obekvämt med små plan.

Jag gick & la mig i min säng 3.00, sov bara till 6.30 sen stack jag till skolan vid 8.

Fan vad jag saknat alla! Kändes bra att komma tillbaka, fast jag var övertrött på slutet xd<3


             

Av Izabell - 16 maj 2011 23:33

Vi gick upp 6.30, åt frukost 7.00… vi var på stranden vid 9.00 & pressade som fan^^ vi badade några gånger i havet  & åt kyckling-kebab till lunch :) 

Det regnade några skvättar emellanåt, men man behövde inte gå in. ;) Sen fikade vi, badade i utomhuspoolen & badade i inomhuspoolen.

Vi åt runt 20.00 sen var ute o handlade+flätade håret. Blev ganska nöjd med mina faktiskt, fast om de var värda 50 kr vet jag inte… xd Jag köpte ett par gula Converse & en Ed Hardy tröja :)


Sen kollade jag såklart på ESC, Eric gjorde mycket bra ifrån sig (a)


     

Av Izabell - 16 maj 2011 23:25

Jag vaknade upp till regn… & när vi åt frukost var det kallt… men så sken solen upp lite & vi skyndade oss att hoppa i utomhuspoolen.. men det började regna så att vi gick in i inomhuspoolen ett tag, sen när det regnade så mycket så att det läckte in igenom taket till innepoolen gick vi upp till rummet o duschade.

Solen kom fram lite senare & vi gick en runda längst stranden. Men sen började det regna igen.

Så vi gick & kollade shoppingen… Gick & åt, men det var rätt stökigt eftersom att alla åt inne… så vi gick rätt fort igen, ut o shoppade… jag köpte en vit Converse hood-tröja, randiga shorts & 25 st armband.


       

Av Izabell - 16 maj 2011 23:04

Det var oväder hela natten, regnade , åskade & blixtrade.

Vi vaknade 6.15 & gick å åt frukost 7.00

vi skulle på utflykt.

Bussen hämtade oss ca 8.00

vi var på marknaden i Manavgat i 1,5 timme, det regnade lite till & från. Jag köpte 6 st BjörnBorg-trosor & ett par Adidas-shorts.

Sen åkte vi med båt på Smaragdfloden, det blåste lite kallt.. sen ös-regnade det.. Båten stannade så att man kunde se/bada i både Medelhavet & i Smaragdfloden, men att bada var inte aktuellt xd

På vägen tillbaka kom solen fram lite :)  

efter båtturen besökte vi en Moské. Den hade 4 ”torn”, minareter… & ju fler torn den har, ju finare är den, typ… den hade kostat 3 000 000 dollar att bygga upp, OMG! Vi fick se hur man tvättar av sig innan man går in, det var typ fötterna & armarna 3 ggr, huvudet, näsan & håret & typ hur mycket som helst! Sen när man skulle gå in var man tvungen att ta av skorna & som kvinna täcka håret, axlarna & knäna. Det var STORT där inne!

När vi kom hem till hotellet sen spelade jag kort med mamma & mormor.

Sen åt vi middag, kalkon & pommes.

(pommes VARJE dag, check!)


På kvällen kollade vi på ESC :D                              

Av Izabell - 16 maj 2011 22:55

Jag åt för mycket frukost, igen… men pannkakor med choklad är bland det godaste som finns! ;)

Vi solade & badade vid havet & hade fint väder nästan hela dagen, vid 18 kom det lite regn.

Vi åt på ”Italiensk restaurang”, haha, vilken flopp! xd

han som serverade sa på engelska till mig; ”du kommer att bli lika vacker som din mamma, om 3-4 år kan du bli modell” HAHAHAHA!!! ;$

Det var live musik nere vid en bar, jag  & elin dansade jättefint, naaat! ”country road, take me home…”

Efter ”dansen” spelade jag & elin mer Air Hockey, det var 50% rabatt xD

Vi hade 2 chip kvar att spela för men Elin bankade ut 2 chip till ur själva spelet…såklart när ingen annan hörde , så vi spelade 4 gånger (y)


               

Av Izabell - 16 maj 2011 22:50

Vaknade typ 8 & var riktigt trött!

Åt frukost, bytade om & drog ner till beachen.

Låg på stranden hela dagen, blev brun/röd xd

Vi åt middag runt 19 & gick sedan utanför hotellet på shoppinggatorna.

Jag & elin spelade lite Air Hockey, sen gick vi upp på rummet & kollade på ESC. :)


       

Av Izabell - 16 maj 2011 22:45

Vi vaknade vid 9 & gick & åt frkost, MYCKET frukost.

Sen badade vi i havet, åkte vattenrutschkana, solade & badade i havet igen.

Efter vi ätit lunch åkte vi på Hamam(turkiskt spa, typ.)

Det var jätteskönt tyckte jag, det var första gången jag var på sånt. 

Elin som gjort det en gång tidigare förra året föredrog nog förra årets, haha, för hon fick en väldigt hårthänt tant som inte alls tog det försiktigt utan bara tryckte o drog i henne denna gången.

Förlåt Elin, men jag kommer aldrig glömma din min när du kom ut genom dörren! X)<3

På eftermiddagen satt vi på uteserverningen(eller vad man ska kalla det) & spelade Yatzy. Hehe, & gissa vem som vann?! JAG !! :D       ehm… xd


    

Av Izabell - 16 maj 2011 22:36

ASPENDOS BEACH

Vi åkte hemifrån 2.50 på morgonen, vi hade klämt in oss alla 5 i morfars bil. det var jag, elin, mamma, mormor & morfar som åkte ;)

På flyget fick jag, elin & mamma de tre stolarna längst bak, kul ju, gick inte att fälla sätena & toalett luktade det också… & man hörde varje gång någon spolade…

Väl framme på flygplatsen letade vi rätt på bussen som skulle ta oss till hotellet, Aspendos Beach. Men vi fick vänta in fler, vilket tog en hel timme…

Det hoppade på 3 familjer med barn, som satte sig bakom mig, & såklart sparkade dom på sätet… & skrek gjorde dom också… & en liten kille var inte tyst en enda sekund, jo, när han sov, vilket nog bara var 10-15 min…

När vi kom fram till hotellet o checkat in var klockan 13.00(turkisk tid.)                                             

        

Vi gick & åt lunch, fatta så stort hotellet var! 

Efter luchen drog vi ner till stranden, doppade mig i Medelhavet det första jag gjorde.

Sen hade jag & Elin en simtävling i poolen, hon vann… Priset var att jag skulle plocka frukost till henne dagen efter… -.-

Middagen var buffé, hehe, så mycket mat! Efteråt tog vi en dricka & sen gick vi mot rummet…  vi bestämde oss för att ta hissen o testa vilken våning vi skulle av på, HAHA, det gick ju JÄTTEBRA ! xd undrar hur många gånger vi åkte upp & ner..?  xd


   

                   

Presentation


Live your life, it's now or never ♥

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards